白鴎大学 HAKUOH UNIVERSITY

教育学部

教員紹介詳細

教員氏名 Lorraine Reinbold(ロレイン レインボールド)
職名 教授
最終学歴・学位 Sophia University B.S. Business Administration, Columbia University Teachers College, M.A.in TESOL
専門分野 Business Administration/TESOL英語教育
学協会活動 TESOL, JALT全国語学教育学会、JASAL日本自律学習学会,JAPE
【主な著書・論文等】
Reading Speed & Reading Comprehension: Department of English Education.白鷗大学教育学部論集、(Co-author) (2020) 14(2), 161-178.
Reinbold, L. (June 2018). Self-access centers and autonomous learning: Report on the Japan Association for Self-Access Learning (JASAL) conference 2017. Studies in Self-Access Learning Journal, 9(2), 90-99.
MEXT Guidelines and Revamping Our University EFL Reading Curriculum. Hakuoh University Faculty of Education, Journal (Co-author) (2018)(11)(4).
English Pronunciation: Intelligibility, Comprehensibility, and Accentedness. Hakuoh University Faculty of Education Journal (2017)11(1).
Faculty Development in a Private Japanese University. Proceedings of University of Hawaii and Hakuoh University Seminar on Educational Research and Practice (2013)
Review on Self-Access Centers in Asia: Case Studies 白鷗大学ビジネスレビュー (2010)
A Review of the Self-Access Learning Center: Its Importance and Benefits白鷗大学論集(2009)
Teaching Volunteering in a CB Reading Class for University Students,Tesol-Italy Perspectives (2007)
ほんもの英語はこうつかう,Bunka-sha: Tokyo (Co-author)(2006)
Japanese EFL Students: Levels of Directness in Making Requests, JALT 2004 Conference Proceedings(2005)
Ferris University Course Reader: Fall Textbook(2003); Spring Textbook (Co-author)(2003)
Japan Times Press (Co-author)(2002) 電話の英会話
PRESENTATIONS: Changing Student Participation through Debate. JALT全国語学教育学会 2016 (November 27, 2016)
Teaching Social Responsibility and Philanthropy: A Content-Based EFL Methodology, CELC Symposium, National University of Singapore (May 28, 2013)
Exploring SL Writing Methodology and Online Tools.全国語学教育学会 (2009)
A Rationale for the Use of Electronic Journal Exchanges in Writing Class. BERA-SIG, London (2009)
【問題関心】
While linguistic ability is desirable, to become effective English speakers, students need to have pragmatic competence and use language in culturally and contextually appropriate ways. Various situations and social roles demand different uses of English; therefore, they should be given the information needed to assess a situation correctly and be equipped with the linguistic tools to respond appropriately.
効果的な英語話者になるためには、英語能力だけでなく語用論的能力、つまり、文化的にも文脈的にも適切な方法で言語を使うことができる能力を持っていることが大切である。様々な状況や社会的役割により、英語の使い方が異なってくる。従って、学生は状況を正確に捉え、適切に対応するための言語手段を持ち合わせていることが求められ、それらの情報を教えられる必要がある。

Additional work experience: Through experience working on NHK national television as an assistant English teacher to Professor Tommy Uematsu and Yoji Tanabe, I became interested in making language learning "fun" while incorporating Nation's four equal strands: input, output, deliberate language study, and fluency development to enhance learning (2013).
NHK全国放送でトミー植松先生や田辺洋二先生のアシスタント英語講師を務めた経験から、言語学習を「楽しく」することに興味を持ち、ネーションの4つのイコールストランド「インプット、アウトプット、意図的な言語学習、流暢性の発達」を取り入れて学習効果を高めることも行っています(2013年)。
【現在の研究テーマ】
TESOL (英語教育), Reading (リーディング), Learner Autonomy (学習者オートノミー), Content-based Curriculum (コンテンツベースのカリキュラム), NPO(Non-profit Organization)Management(非営利団体経営 & ボランティア活動), Philanthropy (慈善活動)

Today's students are facing social, economic, and environmental challenges due to accelerating changes in the world. However, these challenges also give them opportunities for advancement. Having the ability to communicate in English, the language that has become the vehicular language of international communication may enable them to discover and share solutions with people around the world. It is an advantage for students seeking a humanities degree in the 21st century to have English competence.

今の世の中の学生は、グローバル化の加速により、社会的、経済的、環境的な課題に直面しています。 しかし、これらの課題はまた、彼らに進歩の機会を与えます。 国際コミュニケーションの車両言語になった英語でコミュニケーションをとることができれば、世界中の人々と解決策を見つけて共有できるようになるかもしれません。 したがって、21世紀の人文科学の学位を求めている学生にとって、英語でコミュニケーションできることは利点です。

I have been volunteering as vice president of Kids Earth Fund for 30 years. By sharing my experiences, students are encouraged to think creatively and make meaningful contributions to society.
さらに、現在、子供地球基金の副代表させて頂いてます。30年近くのボランティア経験を共有することにより、学生が社会に対して有意義な貢献をするために創造的に考えることを奨励します。
【学生へのメッセージ】
In the current world of constant change, at Hakuoh, we encourage you to develop a mindset for perpetual learning, which will enable you to thrive. Continuous learning is the "new normal."

絶え間なく変化する現在の世界では、学習を継続し、将来採用できるように変革する能力を開発することが重要です。永続的な学習のためのマインドセットを白鷗大学で身につけていただきたいと考えています。継続的な学習こそが「ニューノーマル」なのです。
【担当主要科目】
English Study Skills 、卒業研究、課題研究、Speaking & Listening A、Reading & Vocabulary A・B、Basic Writing、Volunteering & Management