白鴎大学 HAKUOH UNIVERSITY

教育学部

教員紹介詳細

教員氏名 DEVON ARTHURSON(デボン アーサーサン)
職名 講師
【主な著書・論文等】
Arthurson, D. (in press). Using learners’ video recordings for skills development and assessments. Journal of Multilingual Pedagogy and Practice, 3, 21-33. Rikkyo University: Tokyo.

Sturges J. G., Arthurson, D., Koike, A. & Reid, S. (2023). What’s your opinion?: Interactive skills for effective discussion book I (3rd ed.). DTP Publishing Co. Ltd. ISBN 978-4-86211-810-3 C1082

Arthurson, D. (2022). Learners’ perspectives of using their video recordings to aid in performing assessments. Journal of Foreign Language Education and Research, 2, 37-51. ISSN 2436-0325.

Arthurson, D. (2022). An instructor’s experience with and students’ opinions about reflection journals. JALT, Teacher Development Special Interest Group. Explorations in Teacher Development, 28 (2). ISSN 2434-589X.

Kita, S., Sturges J. G., Arthurson, D. & Truxal, D. (2022). What’s your opinion?: Interactive skills for effective discussion book I (2nd ed.). DTP Publishing Co. Ltd. ISBN978-4-86211-790213-8259 C1082.

Arthurson, D. (2022). The effects of reconstructing reflection journals according to students’ recommendations. Journal of Multilingual Pedagogy and Practice, 2, 42-52. Rikkyo University: Tokyo. ISSN 2436-2204.

Arthurson, D. (2021). Students’ opinions about reflection journals. Journal of Foreign Language Education and Research, 2, 37-51. ISSN 2436-0325.

Arthurson, D. (2021). Students’ opinions about peer teaching. Journal of Multilingual Pedagogy and Practice, 1, 29-43. Rikkyo University: Tokyo. ISSN 2436-2204.

Arthurson, D. (2020). Goal setting through personal letter writing. Journal for Foreign Language and Research, 1, 17-29. Tokyo: Rikkyo University. ISSN 2436-0325.

Arthurson, D. (2020). Exploring instructor and student values through the seven teachings. The Journal Of Rikkyo University Language Center, 43, 35-44. ISSN 1344-8226.

In addition to 13 previous publications

過去13冊の出版物に加え
【問題関心】
Learning English requires active participation and engagement with peers. It is important to remember English is a tool and to use it proficiently, continuous practice is required. This practice could be small talk with classmates, watching and English YouTube video with subtitles, reading a blog in English, or sending a text. In class, remember it takes time to become comfortable with classmates’ English and the class structure. As an instructor, I try to create environments that are safe with a solid structure, so students can put more focus on language learning.

英語の学習には、積極的な参加と仲間との関わりが必要です。英語は道具であり、それを上手に使うためには、継続的な練習が必要であることを忘れてはなりません。クラスメートとのスモールトーク、YouTubeの字幕付き動画、英語のブログを読む、英語でメッセージを送るなど、様々な練習方法があります。授業では、クラスメートの英語とクラスの構成に慣れるまで時間がかかるかもしれません。私は講師として、生徒の皆さんがより語学学習に集中できるような、安全でしっかりとした環境づくりを心がけます。
【現在の研究テーマ】
Fostering learner autonomy, peer- and self-feedback activities, peer-teaching, reflection, skills for life-long learning.

学習者自立の育成、ピア・セルフフィードバックアクティビティ、ピア・ティーチング、リフレクション、生涯学習のためのスキル。
【学生へのメッセージ】
Be patient with yourself when learning English; however, give as much of yourself as possible when learning. Try to take your studies as practice for your future job. Be prepared, profession, and make connections with your classmates. If you need help with your studies, please ask me anytime.

英語学習は気長におこないましょう。しかし、できるだけ自分の力を発揮してください。勉強は、将来の仕事のための練習だと思ってください。そして、クラスメートとのつながりを大切にしてください。勉強で困ったことがあれば、いつでも相談してください。
【担当主要科目】
Basic Writing、Communication Skills、 English Study Skills、Intermediate Writing、Reading & Vocabulary A・B、英語コミュニケーションⅠA・ⅠB/ⅡA・ⅡB