白鴎大学 HAKUOH UNIVERSITY

教育学部

教員紹介詳細

教員氏名 DEVON ARTHURSON(デボン アーサーサン)
職名 講師
最終学歴・学位 - Master of Arts - Integrated Studies, 2015 to 2017 Athabasca University, Athabasca, Canada. - University of Manitoba, Winnipeg, Canada.
専門分野 Specialization in Community Studies and Global Change; Community Development, and Research to Affect Social Policy Change.
学協会活動 - Cambridge ESOL CELTA, March 2020. - Introduction to Young Learners, March 2020. - JLPT (Japanese Language Proficiency Test) Level 2 Certification.
【主な著書・論文等】
MOST RECENT PUBLICATIONS
Arthurson, D. (2024) EFL students' views regarding microteaching. Hakuoh University Faculty of Education Review, 18(2), pp-pp. ISSN 1882-4145.

Arthurson, D. (2024). Using reflection journals to explore the interdisciplinary practice of community development and English as a foreign language. Hakuoh University Review, 39(1), 19-34. ISSN 0913-7661.

Arthurson, D. (2024). Exploring our significance in our communities at a learning café. 30th Anniversary Conference Post-Conference Publication: Learning for Change and Action, Making a Difference for the Future, 31(1), 112-115. https://ld-sig.org/learning-learning/spring2024-volume-31-no-1/

Sturges J. G., Arthurson, D., Koike, A. & Reid, S. (2023). What’s your opinion?: Interactive skills for effective discussion book I (3rd ed.). DTP Publishing Co. Ltd. ISBN 978-4-86211-810-3 C1082.

Arthurson, D. (2023). Using learners’ video recordings for skills development and assessment. Journal of Multilingual Pedagogy and Practice, 3, 21-33. Rikkyo University: Tokyo. ISSN 2436-2204.

In addition to 21 previous publications.
【問題関心】
Learning English requires active participation and engagement with peers. It is important to remember English is a tool and to use it proficiently, continuous practice is required. This practice could be small talk with classmates, watching and English YouTube video with subtitles, reading a blog in English, or sending a text. In class, remember it takes time to become comfortable with classmates’ English and the class structure. As an instructor, I try to create environments that are safe with a solid structure, so students can put more focus on language learning.

英語の学習には、積極的な参加と仲間との関わりが必要です。英語は道具であり、それを上手に使うためには、継続的な練習が必要であることを忘れてはなりません。クラスメートとのスモールトーク、YouTubeの字幕付き動画、英語のブログを読む、英語でメッセージを送るなど、様々な練習方法があります。授業では、クラスメートの英語とクラスの構成に慣れるまで時間がかかるかもしれません。私は講師として、生徒の皆さんがより語学学習に集中できるような、安全でしっかりとした環境づくりを心がけます。
【現在の研究テーマ】
Fostering learner autonomy, peer- and self-feedback activities, peer-teaching, reflection, skills for life-long learning.

学習者自立の育成、ピア・セルフフィードバックアクティビティ、ピア・ティーチング、リフレクション、生涯学習のためのスキル。
【学生へのメッセージ】
Be patient with yourself when learning English; however, give as much of yourself as possible when learning. Try to Be patient with yourself when learning English; however, give as much of yourself as possible when learning. Try to take your studies as practice for your future job. Be prepared, profession, and make connections with your classmates. If you need help with your studies, please ask me anytime.

英語学習は気長におこないましょう。しかし、できるだけ自分の力を発揮してください。勉強は、将来の仕事のための練習だと思ってください。そして、クラスメートとのつながりを大切にしてください。勉強で困ったことがあれば、いつでも相談してください。
【担当主要科目】
Basic Writing、Communication Skills、English Study Skills、Intermediate Writing、Reading & Vocabulary A・B、英語コミュニケーションⅠA・ⅠB /ⅡA・ⅡB