白鴎大学 HAKUOH UNIVERSITY

教育学部

教員紹介詳細

教員氏名 Lorraine Reinbold(ロレイン レインボールド)
職名 教授
最終学歴・学位 Sophia University B.S. Business Administration, Columbia University Teachers College, M.A.in TESOL
専門分野 Business Administration/TESOL英語教育
学協会活動 TESOL, JALT全国語学教育学会、JASAL日本自律学習学会,JAPE
【主な著書・論文等】
Reading Speed & Reading Comprehension: Department of English Education.白鴎大学教育学部論集、(Co-author) (2020) 14(2), 161-178.
Reinbold, L. (June 2018). Self-access centers and autonomous learning: Report on the Japan Association for Self-Access Learning (JASAL) conference 2017. Studies in Self-Access Learning Journal, 9(2), 90-99.
MEXT Guidelines and Revamping Our University EFL Reading Curriculum. Hakuoh University Faculty of Education, Journal (Co-author) (2018)(11)(4).
English Pronunciation: Intelligibility, Comprehensibility, and Accentedness. Hakuoh University Faculty of Education Journal (2017)11(1).
Faculty Development in a Private Japanese University. Proceedings of University of Hawaii and Hakuoh University Seminar on Educational Research and Practice (2013)
Review on Self-Access Centers in Asia: Case Studies 白鴎大学ビジネスレビュー (2010)
A Review of the Self-Access Learning Center: Its Importance and Benefits白鴎大学論集(2009)
Teaching Volunteering in a CB Reading Class for University Students,Tesol-Italy Perspectives (2007)
ほんもの英語はこうつかう,Bunka-sha: Tokyo (Co-author)(2006)
Japanese EFL Students: Levels of Directness in Making Requests, JALT 2004 Conference Proceedings(2005)
Ferris University Course Reader: Fall Textbook(2003); Spring Textbook (Co-author)(2003)
Japan Times Press (Co-author)(2002) 電話の英会話
PRESENTATIONS: Changing Student Participation through Debate. JALT全国語学教育学会 2016 (November 27, 2016)
Teaching Social Responsibility and Philanthropy: A Content-Based EFL Methodology, CELC Symposium, National University of Singapore (May 28, 2013)
Exploring SL Writing Methodology and Online Tools.全国語学教育学会 (2009)
A Rationale for the Use of Electronic Journal Exchanges in Writing Class. BERA-SIG, London (2009)
【問題関心】
Education goes beyond mere 'banking' of knowledge, as famously critiqued by Paulo Freire. Equipping students not just with information but with the tools to think independently and solve problems is key. Students are active participants in their own learning. The true value of a university education lies not in the facts memorized but in cultivating the ability to think abstractly and embrace lifelong learning to tackle real-world challenges.
 Furthermore, students are reminded to focus on self-improvement rather than competing with others. While it's important to rest when needed, the overarching goal is continuous personal growth. My sincere hope for my students is that they develop into individuals who are not only knowledgeable but also resilient, reflective, and committed to self-betterment.

 パウロ・フレイレが批判したように、単なる知識の"蓄積"を超えた教育アプローチに取り組んでいます。生徒に情報を与えるだけでなく、独立して考え、問題を解決するための力を付けることが重要です。生徒は自らの学習において能動的な参加者です。大学教育は、暗記された事実にあるのではなく、抽象的思考能力を培い、実世界の課題に対処するための生涯学習を受け入れることにあります。さらに、生徒たちは他者と競うのではなく、自己改善に焦点を当てるよう促されています。必要な時に休息を取ることも大切ですが、目標は個人としての継続的な成長です。生徒たちが、知識豊かでありながらも、回復力があり、反省的で、自己向上に尽力する個人へと成長していくことを心から願っています。

 Additional work experience: Through work on NHK national educational television on two programs as an assistant English teacher to Professor Tommy Uematsu of Hakuoh University and Yoji Tanabe of Waseda University, I became interested in making language learning "fun" while incorporating Nation's four equal strands: input, output, deliberate language study, and fluency development to optimize the learning process (2013).

 NHK全国放送でトミー植松先生や田辺洋二先生のアシスタント英語講師を務めた経験から、言語学習を「楽しく」することに興味を持ち、ネーションの4つのイコールストランド「インプット、アウトプット、意図的な言語学習、流暢性の発達」を取り入れて学習効果を高めることも行っています(2013年)。
【現在の研究テーマ】
TESOL (英語教育), Reading (リーディング), Learner Autonomy (学習者オートノミー), Content-based Curriculum (コンテンツベースのカリキュラム), NPO(Non-profit Organization)Management(非営利団体経営 & ボランティア活動), Philanthropy (慈善活動)

 While AI and technology play a significant role in translating foreign languages and accessing information, the essence of language extends them and embodies emotions and is instrumental in forging communications with others, thereby facilitating smoother international communication. Proficiency in the English language is key to effective global interactions.

 AIや技術は外国語の翻訳や情報の取得に役立つ一方、言語は感情をも包含し、人々との関係を築く助けとなり、国際的なコミュニケーションをスムーズにします。英語の熟練度は、これらのグローバルなやり取りを促進します。

 For over 30 years, I dedicated time to volunteering as the Vice President of Kids Earth Fund, a role that has been both rewarding and enlightening. During this time, many Hakuoh University students have joined, volunteering at a local preschool and preparing and distributing warm meals to the homeless. These experiences have encouraged them to think and take action to make meaningful contributions to society.

 さらに、現在、子供地球基金の副代表をボランティアとして努めていてます。30年近くのボランティア経験を共有し、学生達が社会への有意義な貢献をするために創造的に考えるよう奨励しています。多くの白鴎生は地元の幼稚園での支援やホームレスへの温かい食事の準備と配布に参加し、これらの活動が彼らに創造的な思考と社会への意義深い貢献を促しています。
【学生へのメッセージ】
Develop a mindset for perpetual learning, which will enable you to thrive. Continuous learning is the key to happiness.

 絶え間なく変化する現在の世界では、学習を継続し、将来採用できるように変革する能力を開発することが重要です。永続的な学習のためのマインドセットを白鴎大学で身につけていただきたいと考えています。継続的な学習は幸福への鍵です。
【担当主要科目】
English Study Skills 、卒業研究、課題研究、Speaking & Listening A、Reading & Vocabulary A・B、Basic Writing、Volunteering & Management