教員氏名 | Michael STOUT(マイケル スタウト) |
職名 | 講師 |
最終学歴・学位 | テンプル大学ジャパンキャンパス 修士号 (TESOL) |
専門分野 | TESOL |
学協会活動 | 全国語学教育学会 (NPO JALT) |
【主な著書・論文等】 |
---|
学術論文
Stout, M. (2003). Not guilty as charged: Do the university entrance exams in Japan affect what is taught? ETJ Journal, 4 (1) Spring, pp. 1-7. Heilman, J. & Stout, M. (2005). Putting Projects into Practice. In K. Bradford-Watts, C. Ikeguchi, & M. Swanson (Eds.) JALT 2004 Conference Proceedings. Tokyo: JALT. Pp. 587-591 Stout, M. (2008) Research into second language learning motivation in Japan. Bulletin of Toyo Gakuen University. 16, March. pp. 35-46. Stout, M. & Murray, A. (2008). Blogging to Learn: A report on two blog projects in Japan.In K. Bradford-Watts (Ed.), JALT2007 Conference Proceedings. Tokyo: JALT. Pp. 755-760. Stout, M. (2010). Web 2.0 and mixed ability ELT classes in Japan: Challenges and possibilities. Bulletin of Toyo Gakuen University. 18, March. pp. 247-257. Talandis Jr. G., Taylor, C., Beck, D., Omura, K., Stout, M. (2011). The stamp of approval: Motivating students towards independent learning. Bulletin of Toyo Gakuen University. 19, March. pp. 165-182. Stout, M. & Yamauchi, M. (2012). Researching ICT integration in EFL Classrooms. The Language Teacher. 36.3. May/June. Tokyo: JALT pp. 38-40. Stout, M. (2014) Exploring challenges to ICT integration in Japanese EFL classrooms. Studies in Foreign Language Education. 35, March. pp.1-10. Talandis Jr., G. & Stout, M. (2015). Getting EFL students to speak: An action research approach. English Language Teaching Journal. 69(1). pp.11-25. doi: 10.1093/elt/ccu037 Talandis Jr., G. & Stout, M. (2015). Toward new understandings: Reflections on an action research project with Japanese university students. In Simon Borg and Hugo Santiago Sanchez (Eds). International perspectives on teacher research. pp. 14-28. Palgrave Macmillan. Stout, M. (2018). Reading circles in the English language learning classroom. Studies in Foreign Language Education. 40, March, pp.49-59. ◆◆◆◆◆ その他 研究内容・学生へのメッセージ ◆◆◆◆◆ 【問題関心】 日本では多くの人たちは英語を勉強していますが、英語を読めない話せない人がほとんどです。ほかの国では違います。お金が無くて学校に行けない子供たちでも自分で英語を学び話す事ができます。これからの日本では英語が必要です。 【現在の研究テーマ】 My research interests include Reflective Practice (especially action research), TBLT, CALL, pragmatics and testing. 【学生へのメッセージ】 学習が積極的に行われなければならないと信じています。英語を上手に話したい場合は、教室内と教室外の両方で、頻繁に練習する必要があります。私と一緒に英語を楽しく学びましょう! |